Kentekenbewijs buitenland voertuigdocumenten

Buitenlands kentekenbewijs (verplichte voertuigdocumenten)

Om een voertuig naar Nederland te importeren heeft u de buitenlandse voertuigdocumenten nodig. Het kentekenbewijs is het belangrijkste!

In het buitenland wordt overal een andere variant gebruikt. Enkele voorbeelden zijn:

  • Duitsland – Zulassungsbescheinigung Teil 1 (Fahrzeugschein) & Zulassungsbescheinigung Teil 2 (Fahrzeugbrief)
  • België – Kentekenbewijs/Certificat d’immatriculation/Zulassungsbescheinigung (verschillende varianten mogelijk)
  • Luxemburg – Véhicule non immatriculé
  • Frankrijk – Certificat d’immatriculation

In Nederland gebruiken wij nu het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode. Bij EU-voertuigen is er een Europese typegoedkeuring in het kentekenbewijs vermeld (wat de import vergemakkelijkt).

Twijfelt u over de voertuigdocumenten?

Neem contact met ons op! Wij kunnen de buitenlandse voertuigdocumenten voor uw import controleren.

Certificaat van Overeenstemming voertuigdocumenten

CvO Certificaat van Overeenstemming (optioneel)

Dit document wordt ook wel het Certificate of Conformity (COC) genoemd. In Duitsland is het bekend onder de naam Übereinstimmungsbescheinigung. Hierin zijn de EU-normen en de EG-typegoedkeuring van het voertuig vermeld. Voertuigen van buiten Europa hebben deze goedkeuring vaak niet. In dat geval moeten ze een individuele goedkeuring ondergaan.

Niet alle voertuiggegevens staan op het kentekenbewijs, bijvoorbeeld de twee CO₂-waarden. Indien beide bekend zijn, kan dit een voordeel zijn voor de BPM.

Is het document kwijt? Géén probleem, het is ook mogelijk een voertuig te importeren zonder Certificaat van Overeenstemming!

Voor €349,- importeren wij uw voertuig.

Kies voor ons handige importpakket. Wij komen de keuring bij u aan huis verrichten, berekenen de BPM-aangifte en bezorgen de luxe nummerplaten bij u thuis.

APK buitenland voertuigdocumenten

Buitenlandse APK (optioneel)

Een (nieuwe) buitenlandse APK kan zeer nuttig zijn voor de import. In Duitsland bijvoorbeeld is de zogenaamde Hauptuntersuchung (HU) 2 jaar geldig. Deze einddatum kan zelfs in Nederland worden aangehouden (alleen voor EU-voertuigen). Daarvoor moet men de documenten aan de RDW kunnen voorleggen.

In het buitenland wordt de keuring meestal uitgevoerd door een overheidsinstantie. Dit vermindert het risico op fraude.

Is het document kwijt? Géén probleem, het is ook mogelijk een voertuig te importeren zonder geldige APK!

Vergelijkbare berichten